Zvonul a plecat din India, unde o agentie de presa a citit un oficial BMW din acesta tara. Acesta a spus ca BMW se gandeste sa intre pe piata masinilor foarte accesibile si ca studiaza oportunitatea lansarii unei mici masini de oras in India, o piata cu o dezvoltare foarte mare in special pe acest segment.
E drept ca e destul de greu de crezut ca BMW ar intentiona sa-i faca concurenta recent lansatului Tata Nano. La pret, cel putin, ar fi imposibil, iar din punct de vedre al imaginii marcii..n-ar fi probabil bine deloc. E vorba mai degraba de dezvoltarea unei nise premium pentru masinile de clasa mini. Oricum, la BMW, o masina care sa coste jumatate din cat costa acum un Seria 1 ar insemna deja low-cost.
Mai mult, se pare ca BMW vrea sa produca, pentru piata din SUA, un mic automobil cu propulsie electrica sau hibrida, termenul de lansare fiind cam in 2014. Asta pentru ca normele de poluare din SUA devin tot mai drastice, iar in America, cu putina ingeniozitate si marketing performant se pot naste niste curente la care in mod normal nu s-ar gandi cineva (ex: succesul modelului Prius de la Toyota).
Si daca tot am ajuns sa vorbim de un minicar BMW, la ce model ne-am putea gandi? E destul de simplu...Isetta. Acest model, produs in anii '50 ar putea fi readus la viata intr-o versiune moderna pentru scopul descris mai sus. Problema e ca...Isetta nu se mai potriveste deloc cu imaginea BMW din zilele nostre.
Desi BMW a produs acest model sub sigla proprie, Isetta isi are originile in Italia. BMW a construit varianta proprie, cu multe imbunatatiri fata de conceptul dezvoltat de italieni. Motorul masinii, provenit de la o motocicleta este unul cu un singur cilindru, in patru timp, care la inceput avea 250 cc si dezvolta 13 CP. Ulterior, germanii au montat si motoare de capacitate mai mare, pana la 600 cc. Accesul in masina se facea prin partea frontala (care era de fapt o portiera), iar interiorul gazduia o simpla bancheta.
E drept ca e destul de greu de crezut ca BMW ar intentiona sa-i faca concurenta recent lansatului Tata Nano. La pret, cel putin, ar fi imposibil, iar din punct de vedre al imaginii marcii..n-ar fi probabil bine deloc. E vorba mai degraba de dezvoltarea unei nise premium pentru masinile de clasa mini. Oricum, la BMW, o masina care sa coste jumatate din cat costa acum un Seria 1 ar insemna deja low-cost.
Mai mult, se pare ca BMW vrea sa produca, pentru piata din SUA, un mic automobil cu propulsie electrica sau hibrida, termenul de lansare fiind cam in 2014. Asta pentru ca normele de poluare din SUA devin tot mai drastice, iar in America, cu putina ingeniozitate si marketing performant se pot naste niste curente la care in mod normal nu s-ar gandi cineva (ex: succesul modelului Prius de la Toyota).
Si daca tot am ajuns sa vorbim de un minicar BMW, la ce model ne-am putea gandi? E destul de simplu...Isetta. Acest model, produs in anii '50 ar putea fi readus la viata intr-o versiune moderna pentru scopul descris mai sus. Problema e ca...Isetta nu se mai potriveste deloc cu imaginea BMW din zilele nostre.
Desi BMW a produs acest model sub sigla proprie, Isetta isi are originile in Italia. BMW a construit varianta proprie, cu multe imbunatatiri fata de conceptul dezvoltat de italieni. Motorul masinii, provenit de la o motocicleta este unul cu un singur cilindru, in patru timp, care la inceput avea 250 cc si dezvolta 13 CP. Ulterior, germanii au montat si motoare de capacitate mai mare, pana la 600 cc. Accesul in masina se facea prin partea frontala (care era de fapt o portiera), iar interiorul gazduia o simpla bancheta.
Aveti aici un wallpaper cu BMW Isetta.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu