19 iunie 2008

Firefox 3 ceva Nou (Noul Browser Mozilla)

Se pare ca s-a dat drumu nu de mult la Firefox 3, o versiune mult mai stabila a vestitului Mozilla, care se spune ca ne aduce peste 15.000 de impunatatiri fata de Firefox 2. Desi nu vad decat cateva modificari vizuale, cum ar fi Bookmarkul care se poate face mult mai usor, renuntam la Ctrl+D si avem in schimb o steluta sus acolo unde scrie adresa (http://www...), o muca steluta galbena care printr-un simplu click iti salveaza siteu-l preferat in lista ta de bookmark. O alta imbunatatire vizuala pe care am observat-o a fost zoom-ul unei pagini si implicit textul respectivei pagini, pare destul de interesant si totodata mult mai folositor. Comunicatul official Firefox spunea ca vor fi tot felul de imbunatatiri, incarcarea paginiilor mult mai rapid... pot zice ca acest lucru nu este chiar adevarat, cel putin mie nu mi se pare ca se incarca mai repede, ba chiar mi se pare ca afisarea unei pagini se face prea lentă si tarzie fata de fostul Firefox 2... ma asteptam la un browser Firefox 3 mult mai destept insa nu ma plang, e ok si asa / oricum ar fi, il prefer de 1000 de ori mai mult decat IE care dupa parerea mea SUCK'S.


O alta problema pe care am observat-o la Firefox a fost cu addons-urile, care din 9-10 cate am avut, nu mi-au mai ramas decat "Greasemonkey-ul" si inca vre-o 3 care nu le prea folosesc numai ocazional. Multe din addonurile preferate au ramas neinstalate invocand o erroare de genu "This Addon is for the older version of Firefox, we will keep looking for updates for your addon, and we-ll let you know". Pot zice ca nu e o problema majora insa ma cam deranjeaza... chiar aveam nevoie de ele... printre ele se numara "Colorzilla" - ala micutz de iti ia orice culoare vrei de pe orice website (cu exceptia sa nufie flash sau flv, avi...). "LivePageRank" - ala de iti arata fiecare pagina-web ce PageRank are la Google... foarte folositor! as zice ca nu as putea supravietui online fara el. Despre cate resurse mananca as putea spune ca aici au fost facute niste imbunatatri, si daca tot au intrat in cartea recordurilor cu "Firefox 3 Download Day" ar merita sa intre si cu "cate resurse mananca". De ex Internet Explorer 7.0 (ultima versiune de browser de la Microsoft) mananca undeva la 95-100 de Rami cu o Pagina deschisa (www.google.com). Firefox asta nou (3-iu) mananca undeva la 50-55 Rami /aceeasi pagina deschisa (www.google.com) ceea ce e foarte rentabil, mai ales pentru ai mei 674 Rami :D (din care cativa sunt decedati, dar inca figureaza ca fiind vii.. asta-i ca la vot! :)) ). Cam atat despre Firefox, o sa mai scriu cand o sa mai am vreme, si daca chiar ai citit pana la sfarsit inseamna ca te intereseaza parerea mea, si poti lasa si un comment. Te-am tzucat, ceau!

2 comentarii:

Anonim spunea...

Interesant!
Vreau si eu sa stiu..daca il instalez..se importa addonurile cookiurile si alte chestii de genul de pe versiunea 2?

Anonim spunea...

Da, se importa absolut tot inclusiv parole, cookies, addons, etc...

Pe la inceput cand a aparut, era mai greu pentru ca adonurile nu erau compatibile, dar acum majoritatea adonurilor au devenit upgradate si sunt compatibile cu noua versiune. Bafta!